Egy tablet tanórai felhasználásának számos módja és lehetősége van. Minden esetben a pedagógus határozza meg a célt, amit el kíván érni. Ez a cél aztán megköveteli a módszertani és szoftveres támogatást. Véleményünk szerint érdemes betartani a fokozatosság elvét. Egyszerű, de eredményes felhasználással kezdeni.

Nézzünk egy konkrét felhasználási lehetőséget.

Legyen szó akár ismétlésről vagy új anyag feldolgozásról egy jó videó nagy segítségére lehet a pedagógusnak. Most legyen ennek a videónak a felhasználása rendhagyó!

A videót tegyük elérhetővé egy kiválasztott tanuló táblagépén és adjunk hozzá egy fülhallgatót. A diák így képes csendben, önállóan felkészülni, hogy társainak beszámoljon a videón látottakból. Segíthetjük a lényegkiemelést, ha adunk megfigyelési szempontsort.

Első olvasásra most remélem Ön is azt gondolja, hogy ez annyira egyszerű, hogy bárki meg tudja csinálni! Ez pontosan így van! Ha viszont egy kicsit jobban belegondolunk, akkor rögtön világossá válik, hogy ennek a feladatnak a nehézségét a videó határozza meg. Lehet egyszerűbb vagy összetettebb. Akár idegen nyelvű is. Ez már a felhasználó kollégától és saját céljától függ. De akármilyet is választunk, fejleszteni fogjuk a gyermek néhány képességét. Úgy, mint lényegkiemelés, memória, koncentráció, kommunikáció.

A későbbiekben egyszerre több tanuló is dolgozhat így önállóan. Például csoportmunka esetén. Sőt, már az első alkalom után alkalmazható a módszer jutalmazásra, fegyelmezésre. Elég, ha az óra végén kijelöljük a követező órai segítőnket, az órai munkája és/vagy magatartása alapján! 

A módszer megvalósulásának feltételei:

  • Szoftverek:
    • videó
    • internet (videó elérésétől függően)
  • Eszköz:
    • tablet
    • fülhallgató 
Tagged in: