A Telenor digitális oktatási programja, a Hipersuli keretében már több mint 2000 általános és középiskolás diáknak tartott internetbiztonsági oktatást. A vállalat most arra keresi a választ, hogyan internetezik a legfiatalabb korosztály. A Telenor szeretné megismerni az óvodások internetezési szokásait, a szülők véleményét, az otthoni netezés szabályait. Kérjük, segítse kutatásunkat, és töltse ki a következő linken található kérdőívet 2016. december 15-ig: https://www.surveymonkey.com/r/HipersuliFelmeres2016! A kitöltők között kettő darab F-secure internetbiztonsági csomagot sorsolunk ki.

Az óvodás és az internet

A mai óvodások az Y generáció gyermekei. Ők már beleszülettek az információhordozó és kommunikációs eszközök rendszeres használatába. Ezek az eszközök számukra természetesek, az élet természetes részeként értelmezik és használják is azokat.

Az internet használatának alapelvei kisgyermekkorban

Mindenképpen szükséges az előszűrés, ha egy programmal szeretnénk, ha játszana a gyermek, akkor azt előre meg kell nézni, ki kell próbálni. Az időkeretet jó, ha a szülő és az óvodapedagógus végiggondolja, de nem érdemes mereven meghatározni, ahogy egyéb, más játéktevékenység idejét sem határozzuk meg pontosan. A felnőttnek ki kell választani előre, hogy melyek azok a programok amelyekkel együtt játszanak a gyerekekkel, melyek azok, amelyeket a kisgyerekre egyedül is rábízhatunk, és melyek azok, amelyekben a gyerekek együttesen, közösen vesznek részt. Az óvodáskorú kisgyermeket nem kell megtanítani gépek kezelésére, éppen elegendő az, ha használják azokat, akkor, amikor használatuk többet és jobbat nyújt, mint amit bármi más eszköz nyújtani tudna. 

A felhasználás lehetőségei 

A gyerekek információkat szerezhetnek az Internet segítségével, játszhatnak is, hallgathatnak meséket, zenéket. Vannak programok, amelyek a kreativitást fejlesztik inkább, és vannak, amelyek kifejezetten képesség- vagy készségfejlesztők. Mindegyik jó, de az a felnőtt feladata, hogy tudja, hogy kinek melyikre van éppen inkább szüksége.” 


dr. Bakonyi Anna

pedagógiai szakértő

Tagged in: