Megvannak a ProSuli tananyagfejlesztő pályázatának nyertesei

A ProSuli  2024-ben is meghirdette tananyagfejlesztő pályázatát, amely idén kiemelt figyelmet fordított a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság eszközeinek szerepére az oktatásban, különösen a természettudományok, a matematika és a nyelvtanítás terén. A díjazottakat augusztus 29-én, a ProSuli Tanári Napon hirdették ki.

A ProSuli 2024-ben is elindította tananyagfejlesztő pályázatát, amelynek az volt a célja, hogy a pedagógusok olyan innovatív, digitális tananyagokat hozzanak létre, amelyek elmélyítik a tantárgyi tudást és segítik az AI integrálását az oktatásba. A felsőfokú pedagógiai végzettséggel rendelkező tanárok maximum két témakörben pályázhattak, amelyhez nem volt szükség előzetes digitális tananyagfejlesztési tapasztalatra. Idén 19 pedagógus összesen 38 pályaművet nyújtott be. A résztvevők egy speciális képzés keretében fejleszthették pályamunkáikat, melyek közül 9 elkészült projekt már nyilvánosan is elérhető a Webuni platformon.

Tanári Nap a Yettel Házban

A már évek óta hagyományosnak tekinthető Tanári Napnak idén is a törökbálinti Yettel Ház adott otthont. A ProSuli  eddigi eredményeit és jövőbeli terveinek bemutatását követően a tananyagfejlesztő pályázat díjátadója következett. A program során szakmai előadások is helyet kaptak: a Microsoft és a Redmenta képviselői tartottak izgalmas prezentációkat, délután pedig interaktív szekciók indultak, ahol a résztvevők aktívan bekapcsolódhattak többek közt olyan témákba, mint az okostelefonok iskolai használata vagy a mesterséges intelligencia.

Bátorítunk minden érdeklődőt, hogy ismerje meg az idei díjazott tananyagokat.. Jövőre is meghirdetjük tananyagfejlesztő pályázatunkat, amelyen érdemes mindenkinek kipróbálnia magát, aki innovatív ötletekkel szeretné gazdagítani az oktatást.

A 2024-es tananyagfejlesztő pályázat nyertesei

Dénesné Szak Andrea – ProjektTourON

Az Izgalmas kalandozás a projektkészítés világába alcímű tananyaggal a résztvevők egy utazási projekt létrehozását követhetik végig, az ötleteléstől a záró projektóráig. A tananyag gyakorlati szemszögből, a mesterséges intelligencia támogatásával mutatja be a projekttervezést.

Éder Márta – Út az iskolába… hogy a tanulás öröm legyen!

Éder Márta játékos tananyaga abban segíti a gyerekeket, hogy az óvoda és iskola közötti átmenet zökkenőmentes legyen. A digitálisan elérhető feladatsorok QR-kódok segítségével, vagy mellékleteken keresztül érhetőek el.

Kasné Havas Erika – Digitális tananyagvarázslat

A tananyag célja a pedagógusok támogatása kreatív és izgalmas feladatok készítésében a tanulói motiváció fenntartására. Különösen azoknak a tanároknak szól, akik nem rendelkeznek mélyebb mesterséges intelligencia vagy informatikai tapasztalattal.

Németh Mónika – Nyelvóra tervezés mesterséges intelligenciával

Németh Mónika az idegen nyelvi, különösen az angol és német nyelvű órák tervezésére koncentrált. A kurzus során a pedagógusok megtanulják, hogyan készíthetnek óraterveket és feladatokat a mesterséges intelligencia segítségével, megkönnyítve ezzel a nyelvtanítás folyamatát és a tananyag testre szabását a diákok számára.

Pap Andrea – Magic School használata

Pap Andrea projektje a mesterséges intelligenciát használó Magic School weboldal lehetőségeit mutatja be. Az angol nyelvű oldal feladatai gyorsan lefordíthatók más nyelvekre, így a tanárok számtalan tantárgyhoz és korosztályhoz köthető feladatot készíthetnek.

Schwartz Marianna – Állásinterjúra készülünk

Ez a kurzus az angol nyelvet tanuló középiskolásoknak segít az állásinterjúkra való felkészülésben. A diákok megtanulják, hogyan írjanak önéletrajzot, hogyan készüljenek fel az interjúra és mire figyeljenek a beszélgetés során.

Mónika Csőszné Tamás – Szabadulószoba készítése a mesterséges intelligencia segítségével

Ebben a kurzusban a résztvevők megtanulhatják, hogyan hozhatnak létre izgalmas online szabadulószobákat a mesterséges intelligencia segítségével. A ChatGPT és Microsoft Copilot eszközök felhasználásával a résztvevők történeteket, feladatokat, képeket és zenei anyagokat készíthetnek.

Kovács Ágnes – Startup Suli

Kovács Ágnes kurzusa szórakoztató módon ismerteti meg a középiskolás diákokat a pénzügyek világával. A diákok megtanulják a legfontosabb gazdasági fogalmakat, különbséget tesznek többek közt a deviza és valuta, valamint az ÁFA és az SZJA között.

Dancza János – Miként tegyük a TikTok-ot egy jobb hellyé?

Dancza János a TikTok platform oktatási célú felhasználásáról fejlesztett tananyagot, amely arra fókuszál, hogyan használhatják a pedagógusok a platformot környezetvédelmi és más fontos témákra történő figyelemfelhívásra.

 

A győztes pályamunkák itt érhetőek el: https://prosuli.webuni.hu/kepzesek/kategoria/601

Tagged in:
, ,