Javában zajlik a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Telenor közös pályázata, amelyre hátrányos helyzetű térségekben működő oktatási intézmények jelentkezhetnek. A már második alkalommal kiírt tender keretében az iskolák egyenként maximum összesen 2 millió forint értékű, oktatást támogató digitális eszközre nyújthatnak be igényt. Az összesen 10 millió forint keretösszeg mellett a tanintézmények pedagógusai ingyenes, akár online elvégezhető, 30 órás akkreditált HiperSuli Digitális Módszertani Képzésben is részesülnek.

A járványhelyzet továbbra is bizonytalanságban tartja az oktatás résztvevőit, és országszerte találhatók még olyan települések, ahol nagy segítséget jelenthet az iskoláknak a távoktatáshoz szükséges eszközpark kibővítése.

A pályázat szervezői olyan társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból kedvezményezett vagy jelentős munkanélküliséggel sújtott településeken működő, felső tagozattal rendelkező általános iskolák jelentkezését várják, ahol a digitális oktatás feltételei biztosíthatóak, valamint az intézmények képesek bevezetni a tudásátadás és az információmegosztás új módjait pedagógiai programjukba.

Minden jelentkező iskola összesen 2 millió forint értékű digitális eszközre – tabletre és laptopra – adhat be igényt. A kiválasztott minimum három, maximum öt nyertes intézmény tanárai az eszközök mellett a Telenor digitális oktatási programja, a HiperSuli által biztosított Digitális Módszertani Képzésben is részesülnek, ahol elsajátíthatják az eszközök használatához, illetve az azokon oktatási célokat szolgáló programok használatához szükséges ismereteket.

A Magyar Református Szeretetszolgálat céljai közt stratégiai fontosságú a fejlett technológiai megoldások becsatornázása, valamint a digitális oktatás elterjedésében való aktív közreműködés a hátrányos helyzetű térségekben, mivel így biztosítható leghatékonyabban az ott élő társadalmi csoportok fejlődése, közösségi integrációja.

A HiperSuli program eddigi tapasztalatai alapján, ha már három főre jut egy tablet vagy laptop, akkor csoportmunka és egyéb kooperatív megoldások segítségével a diákok már digitális, 21. századi módon tudnak tanulni. 

Jelentkezési határidő: 2022. január 10., 14.00 óra