Digitális témahét – nomád interaktív történetkészítés – MJ

„Az országos Digitális Témahét alkalmából a Németh László Gimnázium és Általános Iskola 11.a osztálya a pénteki projektnap során kipróbálta a digitális nomád életérzést  (a digitális nomádok olyan munkavállalók, akik csupán egy laptop és az internet segítségével képesek elvégezni a munkájukat, bárhol is éljenek, bárhová is utazzanak.). A helyszín eredetileg a népkerti játszótér lett volna, de az időjárás miatt végül a BFMK tánctermében kaptunk helyet, amelyet ezúton is köszönünk.

A projektnap célja olyan interaktív történetek készítése, amelyek felhasználhatóak a történelem tantárgy tanulása során és bármilyen eszközzel elérhető. A munkák az inklewriter felületén készültek, előző nap több diákkal átnéztük a weboldal funkcióit, hogy minden csoportban legyen valaki, aki ért a használatához. A diákok feladata volt a csoportok összeállítása és a téma kiválasztása. Nem minden csoport szervezése ment zökkenőmentesen, de végül sikerült megoldást találni minden felmerült gondra.

A témákat a diákok választották, előzőleg kaptak egy mintatörténtet. A projekt indulásakor azért még átbeszéltük a terveket és voltak apróbb módosítások. A munkához saját eszközöket használtak, néhány Hipersulis tabletet vittünk magunkkal a biztonság kedvéért. (Jó ötlet volt, mert kiderült, hogy az Ipad böngészője nem jól tölti be az oldalt.) Természetesen a Hipersuli routerek is ott voltak.

A történetek kidolgozása teljesen a diákok munkája, én apróbb javításokat, módosításokat javasoltam. A projekt során a csapatok teljes mértékben dönthettek a munka megtervezéséről, kivitelezéséről és felosztásáról. Az egyik legfontosabb feladat most az, hogy a diákok levonják a nap tapasztalataiból, sikereiből és kudarcaiból a következtetést arra nézve, hogy milyen típusú munka végzése felel meg az ők igényeiknek és készségeiknek.”

Az eredetei beszámoló az elkészült történetek linkjeivel itt található: https://sway.com/RH4fNeC3T4JEev4C.  

Hogy mi is történt? Kicsit másképp: Digitális Témahét a természetben – BB

„A Digitális Témahét keretében a 6. c osztállyal a hódmezővásárhelyi Téglagyári Tanösvényre látogattunk ki kerékpárokra pattanva.

A gyerekek kilencfős, azon belül 3-4 fős alcsoportokban dolgozták fel egy-egy kísérővel a tanösvény élővilágát egy-egy hipersulis telefont használva.

Minden csoport kapott egy-egy feladatlapot, melyen az adott tanösvényi helyszínhez, növényhez, kísérlethez kapcsolódó feladat tartozott, melyeket QR-kódokkal lehetett megnyitni. A gyerekek a válaszaikat pl. a sound meter mérés, Cartoon camera esetén pedig szintén QR-kóddal megnyitható forms programba írták be, megadva a csapatszámot és/vagy nevet, valamint a mért értéket.

Közben rengeteg képet készítettünk, új élményekben gazdagodtunk, sokat nevettünk és tanultunk (a vízpartok élővilága; nem őshonos fajok megismerése: lepényfa, ezüstfa; környezetünk védelme: ökológiai lábnyom; gyógynövények hatásai versben elmesélve; rovásírás hurkapálcával, helyszíni vízvizsgálat, mintavétel)…., s énekeltünk is.

Másnap feldolgoztuk, igaz nem épp zökkenőmentesen, de ettől függetlenül eredményesen a csoport élményeit, ehhez képregényszerkesztő (storyboard, makebeliefscomix) honlapokat használtunk, Végül, de nem utolsósorban pedig pénteken lezárásként kíváncsiak voltuk a gyerekek véleményére, melyet a linoit honlap „cetlijeire” írtak!”

Az eredeti beszámoló, a feladatok, a született dalok és a kész képregények itt érhetőek el: http://bbrigitta.blog.hu/ április 8-ai bejegyzés. 

Tagged in: