2015 tavaszán és őszén a Digital Identity Agency Kft., a Hipersuli Program tudományos kutatást végző szakmai partnere, a diákok, tanárok és szülők digitális írástudását, eszközellátottságát, az informatikai eszközök és az internet használati szokásait vizsgálta pszichológiai tesztek felvételével, fókuszcsoportos beszélgetések moderálásával és kérdőívek lekérdezésével. A Hipersuli Programmal szemben támasztott elvárásokat és várakozásokat, valamint az őszi adatfelvételnek köszönhetően már némi gyakorlati tapasztalatot is tartalmaz a hatásmonitoring első riportja. A második riport, melyet a tanév végén fogunk publikálni, fogja összehasonlítani az első riport eredményeit adó adatfelvételeket a hatások mérési eredményeivel, hogy egy alapos és tudományos összképet kaphassunk a program osztálytermi tapasztalatairól és eredményeiről, tényleges hatásáról.
2016. február 18-án egy sajtóbeszélgetés keretében Vécsei Gábor, a Telenor vállalati felelősségvállalás szakértője, Csókay Alíz, a DIA Kft. ügyvezetője, a kutatás vezetője, Dr. Fehér Katalin, kutatási munkatárs, Merényi Ádám, a Microsoft oktatási üzletágának vezetője, Medve Katalin, a Törökbálinti Bálint Márton Általános Iskola és Középiskola tanárnője és Koren Balázs, a Hipersuli projektcsapatához a hetekben csatlakozó szakmai vezető számolt be a nagyközönségnek a kutatás eredményeinek publikálása kapcsán a program előrehaladásáról, az eddigi tapasztalatokról és a fejlődési lehetőségekről.
A modellprojekt hatásait mérő kutatás első riportja innen érhető el: