A digitális zaklatás vagy cyberbullying a digitális világ megjelenésével és korlátlan lehetőségeivel a legnehezebben kivédhető és orvosolható problémák egyikévé nőtte ki magát, különös tekintettel arra, hogy ebben a korlátok nélküli világban az arcnélküliség, és a következmények nélküli szabad véleménynyilvánítás lehetősége egy dolgot nem vont maga után: a következmények feldolgozásának képességét, legyen szó annak a hétköznapi életre vagy a lelkivilágunkra gyakorolt hatásáról. Sokan magával a fogalommal sincsenek tisztában, nem tudják, hogyan előzhetik meg, vagy épp mit tegyenek, ha már áldozattá váltak. Fontos, hogy kellő hangsúlyt fektessünk a megelőzésre (adatvédelem, megfelelő digitális identitás kialakítása), valamint a már felmerülő problémák kezelési lehetőségeire (ne válaszoljunk a zaklató üzenetekre, blokkoljuk a küldőt, kérjünk segítséget szülőtől, pedagógustól, segélyvonalak munkatársaitól, szakértőktől, szükség esetén tegyünk feljelentést). Ehhez azonban felkészültté kell tennünk a pedagógusokat és a szülőket, illetve meg kell értetnünk a gyerekekkel, hogyan ismerhetik fel ezt a jelenséget és kihez fordulhatnak segítségért.
Ehhez nyújt hiánypótlóan hasznos segítséget az UNICEF – Telenor által is támogatott – HelpApp alkalmazása.
A HelpApp-ról bővebben itt olvashat: http://www.unicef.hu/helpapp/