Az idei évben március végén rendezték meg Londonban a BETT (British Educational Training and Technology) showt. A BETT évente az a hely és esemény, ahova mindenki, aki oktatástechnológiával foglalkozik igyekszik ellátogatni. Az utóbbi években a helyszínen tovább bővítettek és már nem csak egy, hanem két csarnokot töltenek meg az EdTech újdonságok és érdekességek.
Az idei évben is jelen volt szinte mindenki. Persze azért soha nem teljes a lista, mert pl. az idei évben a Lego nem képviseltette magát standdal a BETT-en. Amikor a Lego Education SPIKE prime szettet bemutatták, óriási felhajtás mellett, nagy standdal érkezett a dán cég is.
A Google, Microsoft a mai napig talán a legnagyobb standdal érkeznek a helyszínre, s egész nap pörögnek az előadások, tanári élménybeszámolók. Akár azok számára is izgalmas, akik most ismerkednek a technológiai óriások termékeivel, de azoknak is, akik már évek óta használják és alkalmazzák azokat. Látni, hallani, tanulni egymástól mindig hasznos.
A BETT egyik legizgalmasabb sarka, legalábbis nekem a BETT Futures részleg, ahol az új startUp-ok kaptak helyet. Itt mindig érdemes beszélgetni, megismerkedni a megoldásokkal, mikkel érkeztek az újak, mert mindig megvan annak az esélye, hogy pár év múlva őket már az egész világ ismerni fogja.
Érdemes követni a trendeket a BETT-en is. Ez Covid előtt a VR volt, majd azt váltotta az AR. A Covid után természetesen a hibrid osztályterem megoldások domináltak. Idei évben mindenki várta, hogy mi lesz a nagy hype, de ez idén még elmaradt. A jövő évben 100%-ra merem mondani, hogy ez az AI lesz. Idén a Mesterséges Intelligencia még nem volt annyira felkapva. Előadásokban előfordult, minden második standon elhangzott, hogy AI-t is használnak vagy fognak majd használni, de nem volt AI alapú igazi megoldás sehol sem. Ez természetesen köszönhető annak is, hogy maga az AI bár már évek óta jelen van, a nagy durranás tavalyi év november végén történt csak meg. Ez pedig még nem tudott akkora áttörést biztosítani, hogy alig fél évvel később már ezzel tudjon mindenki bemutatót tartani Londonban.
Az idei évnek mégis volt egy újdonsága, ami az eddigi években szinte egyáltalán, de mindenképpen kevésbé dominánsan jelent meg. Ez pedig az esport. Az esport és annak az oktatási alkalmazásai, Minecraft education, s még több olyan megoldás, amikor az esport oktatási hasznosságát próbálták megjeleníteni. Kicsit szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban, de ezt is majd az idő fogja megmutatni, hogy valójában van-e oktatási haszna az esportnak, illetve hogy lehet a napi oktatásba integrálni azt.
Az idei évben sem maradt a BETT magyar megoldások nélkül. A magyar standon a Maker’s Red Box, Craftbot, Maxwhere, Milestone Institute, Paracti work, Eduardo, SkillToolkit Live! és az Abacusan studio kaptak lehetőséget a kiállításra. A Mozaik és a Bookr Kids pedig a korábbi évekhez hasonlóan saját standdal mutatta meg milyen megoldásokkal készültek az idei kiállításra.