Az ukrajnai konfliktus miatt elkerülhetetlen, hogy a gyerekek között is felmerül a háború témája, és sokan lehet, hogy most először találkoznak ezzel a fogalommal vagy a gyermekek elleni erőszakkal. Éppen ezért fontos, hogy pedagógusként tantermi keretek között is lehetőséget biztosítsunk a téma feldolgozására, ezáltal kisebb az esély arra, hogy a gyerekek csupán a társaiktól informálódjanak. Az Unicef cikkében összefoglalja, hogyan tudunk tanárként felkészülni egy ilyen beszélgetésre, milyen előkészületeket érdemes tenni, és milyen csoportdinamikai szempontokra kell kiemelt figyelmet fordítani. Fontos például az óra előtt tájékozódni arról, hogy van-e olyan gyerek, akit személyesen is érint a téma; vele előzetesen is érdemes beszélni az óra menetéről. A beszélgetéshez elengedhetetlen a biztonságos környezet megteremtése, ahol mindenki szabadon, ítélkezés nélkül oszthatja meg a gondolatait. Ezeket a kereteket a gyerekekkel együtt javasolt felállítani, még a foglalkozás kezdete előtt.
Az UNICEF összefoglalójából kiderül, hogy hogyan közelítsük meg óvatosan a témát, milyen kérdésekkel tudjuk segíteni a csoportmunkát, illetve, hogy mire figyeljünk a foglalkozás alatt és után.